Thursday, March 10, 2011

Buli balik

I did mention last night that we (me and my friend) went out and dine. Instead of KFC, we decided to try Pizza Hut. Yummeh..But tak habis makan pun. Too tamak to order everything..Tapau bawak balik and eat pizza as a breakfast. Great!! Borak2 banyak benda and ada banyak cerita keluar last night. Okay, I've already promise with dayah not to mention the story to anyone so, let's be honest okay..Haish~macam-macam terjadi. We were discussing, not 'mengumpat'ing okay..!!! No names involve..*Sigh*

And another friend come to me last night with teary eyes and broken heart. Sian kawan ku ini. Let's name her Cik M. She is one of my close buddy here in uni. KAlau aku tak cukup makanan or tetiba malam rasa lapar nak makan megi, tanpa malu2 aku akan msg dia and mintak megi. Kan aku dah cakap, aku nie pemalu...heeeeeeee.Tapi dengan Cik M aku tak malu sangat. We even did our internship togather and live togather in a rented room togather for the past 2 month last year. Hai, berapa banyak 'togather' lah kan..Senang cerita, aku senang bangat berkawan dengan cik M ni. Dia baik orangnya, peramah pulak tu. Tak macam aku kan. Berat mulut. Kitaorang memang rapat. Tapi bukanlah macam pasangan belangkas yang bersama berkepit ke hulu ke hilir. Ke kelas pun kena berdua, ke kafe pun kena berdua. Itu bukan aku sebab aku jenis independent dan tak suka tunggu2 orang or menunggu orang. Ada masa-masa tertentu, baru kitaorang makan sama2 or gi keluar sama. LAgipun, kitaorng lain-lain course tapi sama fakulti dan lain2 blok but masih di kolej kediaman yg sama.

Nak dijadikan cerita, malam tadi Cik M ni ada discussion. So, dia ada pesan suruh kirim KFC tapi aku boleh pulak terlupa. So, kesian kat dia x dapat makan. Aku pun offerlah Cik M megi. Around 11pm lepas habis discussion, dia dtg bilik aku. Time tu aku nak tidur dah sebab penat weh semalam. Petang tuh aku siap wat workout lagi. Malam lak keluar ngan kwn lagi satu.

Cik M mengadu dekat aku yang dia terasa sangat dengan kelakuan dua orang hamba Allah nie yang sama course dengan dia. Last night was the highlight of the event lah. Senang citer, Cik M nie telah di buli secara mentally oleh hamba Allah nie. Buli secara mental? Aku perasan benda nie dah lama dah. Tapi sebab aku rasa Cik M nie penyabar sangat orangnya, she kept quiet and pretend everything is okay..Cik M and this two hamba Allah kira geng lah. Selalu 3 orang buat assignment, duduk kat kelas and sama course kan. dalam dok berkawan rapat  nie, Cik M selalu dibuli. Mentang2 hamba Allah nie mulutnya lantang berkata2, dia ingat dia boleh arah2 orang sesuka hati ke??Aku benci orang yang jenis lantang and mulut cam puaka dan suka merendah-rendah kan orang. Mentang-mentang lah Cik M tu jenis mendengar kata, agak lurus, baik hati kau dengan sewenang-wenangnya pijak2 dia..Apa jenis manusia lah. Aku perasan si hamba Allah nie memang jenis yang suka kutuk2 orang. Depan manis, belakang dok kutuk2. Sian weh kawan aku. Tak pernah2 dia menangis, malam tadi dia luahkan semua benda kat aku. Terkejut weh dengar citer dia. Sebab Cik M bukan jenis suka kutuk2 orang. Aku tau tu sebab dah bertahun kawan dengan dia. Aku tau dia jenis macam mana sebab kita orang jenis boleh masuk sekepala.

Satu yg aku perasan, kalau nak tahu orang tu boleh dipercayai  atau tak tengok cara percakapan dia. Kalau dah jenis suka mengumpat mengata orang itu ini depan kau, tak hairan dia boleh buat perkara yang sama pada kau jugak. Stay away from this person...

Benci dengan orang yang suka menindas. Dia rasa dia hebat, mulut lancang dan petah berkata-kata, ada kuasa pengaruh orang, dia fikir dia boleh buat sesuka hati dekat orang lain. Aku suruh Cik M berdoa sebab doa orang teranyia makbul. Aku even harap dia (si pembuli)tak dapat keje lepas grad nanti. Jahat kan aku... Aku geram lah weh. Tak sangka dia perangai macam tu. Kalau nak cerita memang banyak. Tapi aku malas nak cerita. Sakit hati jadinya nanti..

Dah lah. Malas nak tulis panjang2. Semoga si pembuli mendapat balsan setimpal..Amin~

2 comments:

ghost said...

kesian....

ajar dia tentang hak untuk membantah.

Hannah Haykhall said...

hmmm, ntah lah Cik M tu jenis tak senang terasa. She can deal with sarcasm...Dia boleh pretend she's okay, but dalam hati tak siapa tau.

Ajar hak membantah? Aku pun tak tahu mcm mana..Haish~