Tuesday, September 25, 2012

It's movingggg...

My gigi.
Haha.
Impressive.

"eh, gigi kau dah sama la. Besi tu dah tak senget2" adik tegur.

Sepantas kilat lari tengok cermin.

"a'ah laa..dah allign" aku separuh menjerit. Sumpah selama ni tak perasan.

Weeeee..
It's getting there.
Esok ada 2nd appoinment.
Tukar getah baru *suka*, ketatkan besi *tak suka*

Tukar getah maknanya boleh pilih warna kesukaan, kalau adalah kan.
Ketatkan besi adalah azab selepas sehari ia dipasang.Nak kunyah sakit oooo..
Adalah seminggu hazab. Hopefully boleh tahan.

Emm, it's almost a month ++.
Cepat jugak progress.

Ulcers pon tak ada sangat.
Maybe sebab aku rajin gosok gigi. Haha.
Obsessive.
Bagun pagi gosok, every after meal gosok. Malam gosok lagi.
Kalau banyak makan, banyak kali lah gosok.
Mouth wash guna time nak tidur or pagi.

Nasib dah biasa sebab sebelum pakai braces pun aku memang gosok gigi every after meal. It's a habit. Lebih-lebih lagi lepas minum coffee. Paling malas pun berkumur lah kan after meal.

Now kalau keluar kena siapkan toothbrush,interdental toothbursh,toothpaste,cermin. Wajib!!!

Lepas makan kena check gigi. Wajib! Sure ada jee makanan terselit. Hahaha..now aku obsessive cermin. Silalah bersabar dengan saya okay! Kalau keluar makan dengan family or close friend maybe diorang faham or tak segan nak tegur kalau ada benda terselit celah braces kan. Cuba kau pergi makan dengan client ke, date ke, bakal mak mertua ke , tak ke haru? Haha..

Siapa yang pakai braces mungkin faham kot, kan?

- Posted using BlogPress from my iPad

No comments: