Friday, August 31, 2012

Terakhir sekali


Esok.
Last day kerja.
Perasaan?
Sedih jugak la...hahahahaha..emotional betul.
Tapi, pada masa yang sama rasa lapang jugak. Yeah! It's the end.
Tak payah balik lewat malam dah. Boleh cuti sakan lepas ni. Boleh fikir dan buat banyak perkara lepas ini.

Mixed feelings sebenarnya.
Banyak yang jadi sepanjang 5 bulan kerja.
Suka, sedih, lawak, cuak, bosan.....
Tapi yang banyaknya adalah happy momments...
Yang tak best, kita buang jauh-jauh eh.

Tapi bila nak dekat berhenti, rasa sedih nak berpisah dengan kawan-kawan dan dengan suasana yang dah makin sebati. I am soo going to miss a lot of things there.Walaupun sejujurnya tak akan semua 'kawan' yang aku akan rindu, tapi the newfound friendship with certain people there surely will be cherished. Aku selalu fikir, how we met people and why we met them? Kenapa 'mereka'? Kenapa aku boleh kenal someone dan how it was planned semua buat aku terfikir. Ya, perancangan tuhan itu lebih detail. Setiap pertemuan, perkenalan semua diaturNya.

Yang paling bermakna adalah pengalaman selama 5 bulan itu. Precious. Banyak perkara yang berlaku sememangnya meluaskan horizon pemikiran aku. Meninggikan juga rasa kesyukuran bila terkadang ada kisah-kisah manusia lain yang aku dapat belajar dan muhasabah daripada mereka. Entahlah. Aku harap, aku jadi semakin matang dalam menilai hidup ini.

Diorang budak-budak ni selalu cakap aku tak pandai menipu. Yes. Aku sangat lah seorang yang straight foward , no bengkok-bengkok kinda person. Barulah aku tersedar yang sometimes, aku agak 'lurus' jugak.Haha.. I mean, kalau nak sampaikan sesuatu dekat aku, aku kurang faham in how 'to read in between the lines'. Dan kalau nak propa, memang payah ooo nak berlakon. In fact, memang tak akan jadi. Hahaha..

So, diorang selalu pesan be carefull la apa la...walaupun sometimes kena bahan jugak akibat ke 'blur-an' aku yang tak boleh blah. Loading.Haha. Ya, mereka ini agak kasar dan kejam juga. Tapi, dioranglah jugak yang selalu buat aku ketawa sampai sakit perut. Hahahaha.. Aku pulak jenis yang sensitive serta tak biasa kasar-kasar ni, maka haruslah bersabar dengan mereka-mereka yang taiko. Sebab diorang suka bergurau kasar dan sometimes ada benda-benda *tak berapa nak elok* being said or any gestures being made, sure diorang akan tak involvekan aku.
Dan selalunya, aku memang tak faham pun...hahaha..mereka ini memang sedikit sebanyak mencemarkan pemikiran aku jugak..haih....

Miss a.k.a boss tempat aku kerja, hari tu tanya aku time awal-awal aku fix braces.

"Anna kalau you kiss ada sakit tak?" she seems so interested. Muka curious.

Aku beliakkan biji mata dekat dia. "why miss?"

"Itu besi sakit tak kalau you kiss?" dia sengih-sengih tanya.

"aiyaaaa..mesti la sakit miss..." hahaha..aku main bantai jee spontan. Padahal manalah aku tau sakit ke tak. Belum pernah try lagi. Kah kah kah. *dah nikah jee baru boleh try okay!!*

"aiyooo..macam mana ni..lama lah you kena tahan tak kiss" dia menambah..

"ya la mehh...lama oooo" aku pun konon-konon macam frust la...hahaha..gila apa nak kiss kiss tak kahwin lagi...choyy....

See. Mereka sangatlah begitu. Faham-faham lah kan.

Ya, mereka sangat gila jugak kadang-kadang. Tapi, selalunya memang gila pun..hahaha..Gonna miss them all!!!

- Posted using BlogPress from my iPad

No comments: