Tuesday, June 21, 2011

sick

so, beberapa hari yang lepas dan sampai hari ini
i've been in an out of general hospital, seremban.
Last saturday my dad isi minyak sampai full tank,now dari full bar (dsiplay on the panel),
dah tingal few je. Nampak sangat asyik keluar rumah , drive sana sini.
Wan (nenek) been hospitalized last saturday.
Susah siot nak park kereta. Bengang 7x!!!!!!!!!!!!
Jalan sangat sempit. Parking limited. Sampai park double triple.
Masa wan was hospitalized in KPJ Seremban last Dec,
it was pretty okay (the parking) and all the facilities.
Dekat GH (general hospital), susah gila nak cari parking.
Hospitalnya dah lah atas bukit. Jalan bukan main sempit.
Semalam sampai aku terpaksa keluar kereta sebab nak 'solve'kan hal parking.
Gila. Belakang kereta beratur nak tunggu turn, then depan aku lak kereta tak leh gerak.Mind you, nak reverse, jalan sempit gila dan kawasan adalah curam.
Aku dah macam bengang gila sebab kereta depan tak gerak2 (memang tak reti menyabar). Curious lah gak kan.Hon sekali, still buat tak tau. So, aku pun kuar kereta tanya mamat tu asal tak gerak2 kereta.
Oh, rupanya dia pun tak dapat nak gerak sebab kereta parking double dekat depan tu. Manalah aku nampak kan. Sekali kebetulan lak kat tepi tuh ada kereta yang tgh parking double gak, tapi ada orang dalam kereta. So, aku dengan bersopan santunnya suruh si driver alihkan kereta. Ketuk2 cermin kereta dia, then ask him to move his car becouse he's blocking the way. Boleh lak dia tak perasan yang jalan dekat situ  dah jam macam apa. Dia tido okay. Grrrrrrr.... Semalam lebih kurang 5 kali aku pusing keliling hospital cari parking. No wonder lah minyak cepat habis. Lepas tu kena pick up si budak babu (adik last) dekat sekolah dia yang jauh macam apa dari rumah,  Lepas tu hantar si adik ke-1 pergi hospital pulak sebab dia stay overnight dekat hospital. Malam tu pergi lagi hospital hantar burger dekat si adik no.1 yang insist nak jugak burger. Padahal leh beli dekat hospital kan....Tsk tsk tsk.....
So, malam ni maybe aku yang kena stay overnight. 
Ok, hospital kerajaan macam sardin. Wan aku tak dapat first class sebab bilik penuh.
So, dia dicampakkan dekat ward kelas 2 and 3. Sesak.
Harap-harap aku dah tua nanti sihat-sihat selalu. Sila dapatkan insurans kesihatan...
Masa muda memang tak rasa apa-apa lagi sebab metabolisma masih tinggi.
So, kesihatan tu penting lah. 
Sometimes, aku pun taking things for granted.
Bila kita sakit, kita bukan sahaja susahkan diri sendiri, tapi juga susahkan orang lain,
which is the things that I despise the most.

No comments: