Friday, July 1, 2011

Boyfriend

#Situasi 1* dalam bilik, di suatu malam yang tak berapa hening*

Adik No.3 a.k.a babu tengah main laptop. Suddenly aku dengar dia humming sambil kepala tergeleng-geleng.

Tsk. Owh, rupa-rupanya tengah tengok clip video dekat youtube. Amboi-amboi. Keadaan sekeliling tak diendahkan sama sekali.

"Oii, lagu apa tu paan?" aku tanya.

Tak layan.

Lama sikit lepas aku tepuk badan dia, baru nak menyahut.

"Along tak tau ke? Nie kumpulan paling famous di dunia" dengan yakin tanpa was-was dia bagi tahu. Nada suara tak mahu kalah. Macam nak sindir aku pun ada jugak.

I was like.Ha? Siapa tu? Terus aku tengok skrin laptop. Errrk, tak kenal pun. Ingatkan coldplay ke, onerepublic ke...

Rupa-rupanya,




Jangan main-main. Band terfamous di dunia ni beb...heh.

Hits single diaorang "Boyfriend". Selalu keluar flyfm and hitz.fm. Memang lagu ni kitorang cakap "lagu paan" sebab dia hafal lirik lagu nie.

Budak-budak umur baya dia kan suka tengok kartun especially channel disney, nickelodeon .Dia kenal group "Big Time Rush" dari channel Nickelodeon lah.

Haish. Macam-macam.


*Boyfriend, Big Time Rush (band terfamous di dunia!!haha)*



#Situasi 2

I didn't remember much, but we were talking random stuff when suddenly I asked him.

Haaa, baru teringat. We were watching "The Socerer's Apprentice". Ada satu scene di mana hero selamatkan heroine.

I asked him.

"Kalau paan kena selamatkan your girlfriend and along, who would you save first?"

"Along lah dulu."

Ni nak bodek ke hape ni? Haha~

"Betul ke?"

"Betul." Dia cakap sungguh-sungguh.

Okay. That is so sweet. You better keep you word.

No comments: