Tuesday, September 20, 2011

Kecewanya

Bukan kecewa frust putus kasih ke apa. Bukan itu.

Sigh.

Perkhabaran yang aku terima merencatkan momentum kegembiraan aku.
Hampanya hati.

Cerita panjang jadi ringkas, kursus yang aku nak repeat History and Philosophy of Science tak ditawarkan semester ini.

Itu sajalah subjek yang aku kantoi. Core subject. 2 jam kredit. Penat-penat aku bayar yuran ni, urus itu ini dengan harapan semester ni aku akan habis. Alih-alih, something came up dan subjek ni tak dapat ditawarkan.What??

Kecewa? Jangan cakaplah. Aku dari tadi cuba pura-pura bahagia, happy-happy bila kawan baik cuba tenangkan aku. Fake much hah?

Faham tak betapa aku berusaha nak habiskan degree yang aku sendiri tak minat ni. Aku cuba. Aku cuba habiskan.

Mama pernah cakap

"Mungkin jalan yang along kena lalui tak macam orang lain" .Aku lalu jalan yang salah untuk jumpa jalan yang betul.

Harus tunggu lagi.

Sekarang aku sudah daftar subjek Bahasa German dan English For Real World.
Aku fikir aku dapat ambil subject core itu. Dan ya, happpily graduated next January 2012.

Dan kemudian kerja sementara tunggu aku masuk Uitm next intake 2012. Either diploma or degree in Culinary Arts. Aku fikir aku nak ambil degree terus.

Tapi nampaknya bukan begitu jalan ceritanya sekarang.

Ingat aku suka ke berlama-lama di sini, buat sesuatu yang aku hati aku bukan ada 100 peratus?

Aku sedih. Hati hancur. Sikitlah. Sungguh aku tak sabar nak habiskan semua yang ada di sini. Tingalkan jauh-jauh semua yang ada di sini. Mulakan fasa hidup baru.

Entahlah.

Faham tak, kalau subjek tu tak ditawarkan semester ini, then aku kena ambil satu subjek itu semata-mata semester depan. Sahaja. Then kena bayar yuran all over again...Apa punya sistem pun aku tak tahu. Dah lah, jangan masuk uni sini kepada sesiapa yang berhajat nak datang Kuching.

Nak marah siapa? Marah diri sendiri.

I havent's told mama and ayah yet. Kesian diorang. Have to wait for me. Bear with my self. Ingat aku tak rasa serba salah ke?

Agak-agak umur 26 tahun barulah aku habis belajar secara kasarnya.Haha~And now i'm 22. Nak masuk uitm lagi lepas ni. Pheww, a long way to go. Harap-harap boleh sampai.

Kerja lagi lepas tu *nak jadi lecturer, uhuk uhuk uhuk*

Oh, jangan tanya nak kahwin bila ye? Haha. Lempang karang.

A long way to go babe.

Mungkin ini jalan untuk aku belajar bersabar. Kadang-kadang perkara-perkara terbaik dalam hidup tak datang dengan segera. Harus kenal jerih perih , dan nanti baru akan jumpa dengan yang terbaik itu. Aku harap aku dapat jadi seorang yang penyabar. Dan juga gigih.

Tunggu aku lagi empat tahun, boleh?

3 comments:

Anonymous said...

philospohy of science memang superrrr duperrr bosannnnnn

Anonymous said...

Kau tak payah kawin lah long haha :DD baru lah style

Hannah Haykhall said...

@ erine

haha~akak pun amik ke? duhhh, bosan .tapi apa leh buat. harus tabahkan hati..heeeee.karang tak grad lak kalau kantoi lagi..

@ adik No.2

anda memang kejam!! kata nak abang ipar..takmo ke???hahaha~style apenyer tak kahwin..nak baby cute!!hahaha~