Thursday, March 1, 2012

I love March

March 1st, 2012.
How do I spend my March?
Balik kampung pagi2 dengan maksu, drive straight to kampung.
Ada kenduri malamnya. Kenduri apa?
Wan aku cakap kenduri aku tunang.
Errkk..
Suka tau gurau macam tu..sentap kejap ai..hihi.
Taklah, kenduri doa selamat dan baca yassin.
My wan and atuk nak pergi umrah next week.

Kenduri tu buat dekat masjid.
So, maghrib tadi kami2 semua berjemaah di masjid.
Fuhh, lama gila aku tak jejak masjid sejak Ramadhan lepas.
Time baca yasin lagilah, mengimbau kenangan masa duduk asrama time form four and form five. Lama gila tak baca yasin begitu ramai2. Tersengguk-sengguk aku menahan mata yang nak terkatup je kejanya.
Adoii...

Masa tengah nak tunggu Maghrib.
"Ibu, sembahyang sunat tu untuk orang yang dah sunat aje ke?"
Aku dengar ada budak kecik umur 5 ke 6 tahun tanya Ibu dia.
Hahaha..aku tak dengar lak apa yang mak dia jawab.
Comel je tanya macam tu.

Dahlah, penat ni . Nak tidur. Esok nak bangun awal sebab nak hantar mem besar nak gi keje kat Kl.
Gigih nak update sebab nak kejar 1st March.
March, I'm gonna treat you well! Hooyeah..


- Posted using BlogPress from my iPad

2 comments:

SleepTalker said...

haha..i tot u love marh bcoz of someone's special's birthday..haha :DD

kampung kat ne?

duu masa sekolah baca yassin tersenguk-senguk sampai terlepas buku yassin..ahaha lpas tu semua org pndg. malu sorg2.

Hannah Haykhall said...

March birthday ramai manusia kesayangan..hihi..

Kampung dekat je dengan rumah. Kalau ikut highway, 30 minit dah sampai. Kalau ikut jalan lama, dalam sejam kalau bawak slow.

Wow, sampai terlepas buku yassin tu..hihihi...nie memang mengantuk gila nih....