Thursday, April 12, 2012

Of people


Dua orang customer lelaki masuk. Meja no.22. Memandangkan floor crew yang lain2 semua macam busy tengah buat kerja, aku capai buku menu yang super berat, bawa ke meja mereka.

"Hai" lelaki rambut kaler2 tegur. Macam tupai pun ada jugak aku tengok.

Senyum sikit.

"Budak baru ek?" dia tanya sambil aku nak pas kan menu.

"A'ah.." maybe dia perasaan nametag 'trainee' yang aku pakai.

"Nama apa?"

Bagi tahu nama, then cepat2 blah. Haha. Sibuk je nak tau kan.

Then, dia panggil lagi nak amik order. Tskkk, kebetulan lagi tak ada member lain yang free.

Lepastu mintak benda2 pelik yang tak ada. Maleh aku nak layan. Your pick up line was so outdated la bro.

Setting meja.

"Tak payah sopan2 letak , bagi je biasa2" lelaki rambut kaler2 tu mengarah aku supaya main aci letak je set of cutleries dia.

Whatever la. Dah s.o.p macam tu, takkan nak main taram je.

Pelik2 je peel.

And semalam ada cutomer bagi aku tips sampai rm10. Dia bayar guna credit card, then masa nak mintak sign borak2 sikit (kena interview). Pastu dia hulur duit. Hahaha. God bless you pakcik..


- Posted using BlogPress from my iPad

4 comments:

karenontheshore said...

wahh... pekerja yg bgus kau nih..hehe.

Hannah Haykhall said...

Haha. Cemerlang terbilang gemilang gitu..
Kalau kau datang sini, aku belanja kek.
Tapi kau kena belanja aku air dgn lamb shank, okeh?
Haha.

karenontheshore said...

hahah..insyallah tnggu cti sems bru dpt cti beb bru bleh p kdai kau..hihi.

keje baik2 n jaga dri baik2 tau.

Hannah Haykhall said...

Okeh nanti roger kalau nak datang.
Ye, aku sedang menjaga diri dengan baik ni. Hehehe.
Thanks.