Wednesday, May 23, 2012

Work





Abaikan tag nama merah itu. Lalalalala.
Haih. Esok kerja. Masuk morning, sampai closing. Kerja macam orang nepal lah pulak aku ni ha. Pukul 10 am sampai 11pm. Itupun belum tentu balik pukul 11pm tepat. Biasanya nak dekat pukul 12 am baru balik.

I have mixed feeling towards my job.
Haha. At one time rasa best, ada masa rasa bluerghh. Rasa nak quit. Rasa tido lebih baik sambil tarik gebar.Soal kaki sakit memang dah sebati pun.

Having that nametag, dah banyak kali kena tegur dengan customer.
Yeah, we do share the same name.

Sekarang aku di cake counter. Bagi yang sudah tahu, aku dan nombor memang bermusuhan sejak azali. Ye, aku tak suka apa-apa yang memerlukan aku untuk mengira. Alergic. So, sekarang setiap malam aku kena kira stock. Dan, setakat ini tak pernah aku kira stock dengan betul. Mesti ada salah kira. Maths is so my arch nemesis. Nak congak pun aku terkontang kanting, inikan nak buat calculus masa zaman sekolah. Betapa lembap nya aku dengan kira-kira ni. Haih...

Pening la nak kira stock. Terbongkok-bongkok nak kira kek semua sambil pegang fail. Dahlah kek ada banyak. Kalau salah, kira balik. Adoi laaa...stress! Kalau kek shot, kena tolak gaji. Memang best jaga cake counter ni.

Dahlah fathers day next june ni supervisor aku dah book suruh aku jaga cake counter. Tralalalalala. Memang aku akan bertukar jadi powerpuff girls la lepas ni. Bertukar! Aku lebih rela menjaga floor mahupun barista. Kek counter adalah pening. Nak melayan karenah customer lagi. Hadoii..

Cutomer crush? Looking foward to meet the next candidate setelah hatiku kecewa tempoh hari. Hehe.


- Posted using BlogPress from my iPad

No comments: