Tuesday, September 25, 2012

50 of love


Today's my dad 50th birthday.
We didn't prepare anything.
Knowing that he'll be busy all day long, not even remembering his own birthday.
Yeah, he's a one busy man. Very.

Superhero at 50, now he is.
Time flies really fast.

Masa aku kecik-kecik dulu tak reti duduk diam. Still bawah setahun rasanya waktu itu. A baby I am. Haha.

One day, time makan atas meja aku telah terjatuhkan/tertolak cawan kaca.
Pranggg..pecah berderai.
Ayah, dengan sepantas kilat try to save me sampai terduduk atas kaca.
Takut aku yang jatuh kena kaca tu.
Do you love me that much ayah?

Teringat waktu dekat Kuching dulu, 2008.
Ayah yang teman masa mendaftar kolej. Round campus semua. Shopping barang.
He stays in Kuching at that time. Kebetulan pulak. Masa 1st yr, 2nd sem ayah dah transfer semenanjung balik.
He always want the best for his daughter.
He always tak kedekut and berkira.
Kadang-kadang bila dia datang visit aku, bawakkan macam-macam. Salah satunya dia suka sangat belikan kacang yang kena kopek tu. Yang dalam peket tu. Aku tak suka kacang-kacang nie..lepastu dengan biskut la (banyak), yougart drink la (2 ke 3 botol) buah epal or grapes..sebab ayah suka makan buah-buahan sometimes dia beli buah mata kuching sarawak or manga yang super sedap then bagi aku suruh share dgn housmate..

Aku tak pernah mintak pun, tapi dia bagi jugak...
Ayah memang macam ni.
Kalau kita pesan beli satu botol air ke, nanti end up dia beli dua or tiga..
Selalu macam tu.

Then knowing that i'll be using a laptop nak buat assingnment, ayah siap belikan lagi provided with a 3 in 1 printer. Laptop tu kaler hijau. Dia nak belikan kaler pink, tapi dah habis time tu.

Tak lama lepas tu, time kitorang round2 plaza seberkas one day...ayah belikan aku camera pulak..senang nak bawak pergi fieldtrip, kata dia..emmm..baru bukak cerita pasal fieldtrip kat ayah, terus dia suruh beli kamera.

Then midsem break ke, festive break ke bila aku nak balik semenanjung, tak pernah dia kata tak boleh. Spoiled kan? Haha..

Lagipun, lepas accident i'm having a mental breakdown..so rasa nak balik dan tak nak duduk dekat sana menebal.

Akhirnya, habis jugak belajar. Konvo bulan 10 nie. Dalam tak suka, habis juga kan?
Bittersweet.


- Posted using BlogPress from my iPad