Friday, October 5, 2012

Oh hooo

Walawehhh..rindu mehh sama ini belog!

I'm back. Cakk..haha..*lempang sket*
5 hari tanpa internet, pencapaian terhebat!
Well, kata balik kampung kan.
Memang betul-betul stay @ kampung lah.

Banyak nak cerita ni.
Now aku jadi cikgu.
Macam tak percaya eh.
Tak pernah terfikir pun nak jadi cikgu. Haha.
Tulah sebabnya aku 'balik kampung'.

Apa lagi?
Emmm..
Haha.

At one point, aku dah tak rasa macam nak blogging. Malas serta fikiran 'apa yang aku dah buat selama ni' tiba-tiba muncul.

Time dekat kampung, aku try tulis journal dalam buku dan apa yang aku nak sampaikan macam tak tersampai bila menulis. End up, dalam seminggu aku tulis sekali je. Haha. Oh ya, I didn't bring any gadgets or laptops or tablet with me that time. Sangap la sekejap mula-mula. Termenung sana, termenung sini. Lonely lah jugak. Sobs.Tapi aku fikir, sayang kalau aku tak capture moment aku dan zahirkan dia dalam bentuk tulisan. Sayang. Sebab aku tahu aku takkan mampu nak ingat semua. Emmm, maybe I should write once in a while. Kan?

Apa yang aku bawak?
Handphone,buku-buku dan radio sebagai peneman.

Hiburan tambahan adalah Astro. Pheww, mujur ada astro.
Juga wan dan atok. Dan anjer, si kucing hitam.
Dan nyamuk juga!
Fyi, memang heaven tinggal dengan wan n atok. Haha. Kena manja habiss..:)

Tapi, dalam sunyi tu ada rasa best jugak.
Sebab aku tak distracted dengan banyak perkara.

Macam, tiap lepas Maghrib boleh baca yassin.
Kalau dekat rumah sendiri jangan harap lah kan.
Ada je benda nak buat. Even nak baca sehelai muka Al-quran sehari pun payah kan.

Now kena bangun pagi-pagi. Solat,siap-siap dan bawak kereta dengan sangat tenang sebab tak jam langsung. Maklumlah, kawasan kampung. Sangat tenang.

I'm not a much of a person that can easily express my emotion, my thought and etc. secara verbal. Tak reti sangat nak luahkan something and maybe thru this I could share what's inside of me.

So, end up aku ada banyak nak cerita selalunya tapi semua tersimpan macam tu je. Banyak nak cakap, tapi aku selalu memilih untuk diam dan senyap dan share semua sorang-sorang. Haih. Apa lah masalah aku ni? Haha..


- Posted using BlogPress from my iPad

1 comment:

karenontheshore said...

you just have trouble expressing yourself je...

aku pun mcm tuh..luar tampak cool kt dlam cair habiss.. ;[