Tuesday, August 6, 2013

Random Pre Raya Rant (katanyeee...)

Hai and assalamualaikum!

Aku penat ni, baru balik keje tadi 12-8, shoot drive kelana jaya-seremban and now takleh tido, all thanks to hot latte. Tall latte pun, bukannye double shot. Badan penat, tapi otak berjalan. Esok pun kerja lagi maa... I should've request for holiday lah..tapi, this year I can enjoy my raya time. alhamdullilah..no work on raya.

Tak apa lah, nak berhenti dah pun. I think so. Sebab hati macam dah berat nak kerja.

The dilema , aku rasa dah jadi 'dilema' sebab aku rasa macam dah jumpa jalan penyelesaian. Mungkin. Maybe I was meant to go. My rezki is not here, but somewhere else.

I have to say goodbye to Malaysia and say hello to Jordan. In Sha Allah.

Selamat tinggal study, Selamat tinggal kerja, Selamat tinggal untuk semua yang ada di Malaysia; Welcome to a new life!

Apa yang kita sangka terbaik, belum tentu adalah terbaik untuk diri kita. Allah knows well.

So, this might be the last raya in Malaysia kot.

Marilah kita beraya puas-puas dan make lot of memories this year.

Kuih raya yang aku bikin tahun ni adalah choc chip je, saja gatal nak buat (try recipe chef bagi time kelas). Padahal bukannye nak makan sangat. Sorry tak de gambar, aku malas nak tangkap. Oh, hari tu aku bikin donut gebu atas permintaan adinda2 terchenta. Kalau rajin aku letak recipe sebab senang je nak buat dia, dah lah sedap. Itu jelah produk aku sepanjang bulan puasa ini (nama je belajar pastry). Rajin ke malas? Hahahaha.. Serius malas nak membaking, masak ke. Memang tak lah kan.

Tahun ni pun nafsu aku nak pergi ke bazar memang yilek (aku memang tak gemar sangat pun). Baru 3 kali aku pergi bazar. Satu kat bazar Kelana Jaya, yang dua kali lagi dekat Paroi. Makanan yang pernah aku beli ; nasi ambang kat KJ (aku bukan jawa tapi suka makan masakan jawa..hehe), popia basah, lompat tikam, sagu gula melaka kat bazar Paroi. Air memang aku tak ada mengidam apa-apa. Aku pun sangat konfius nak makan apa...

Buka puasa kat luar? Royal Chulan, again. Buka puasa kat kebun. Buka puasa kat Sawarbina, Jln Semarak. Buka puasa ala kadar (bukan alacarte ye) kat Starbucks store time keje.

Yang selebihnya adalah di rumah. I just lovee buka puasa @ my home.

So, tahun ni konsep dia adalah sangat sederhana. Aku pun tak mengidam banyak benda, I wonder why..hehe. Dah besar, tak yah nak mengada sangat lah kan.. :)

K la, nak tido.

Selamat berpuasa guys!

Bye.


- Posted using BlogPress from my iPad

No comments: