Monday, February 17, 2014

Apam-ness bukan awesome-ness

Adoi la, hari ni rasa nak buat apam caramel (nama glamer), kalau tak tau, nama kg.dot.com dia apam gula hangus. Haha. Mengerti?

Semalam rasa nak buat kek jepun. Nama saintifik dia adalah Japanese Cotton Cheese Cake.
Nak habis kan stok crème cheese yang dah nak expired 20.2 ini.
Siapa suka cheese cake?
Aku tak sangat.

Aku suka try resepi baru.Bila rajin la kan. Rajin itu sangat 'rare' ye.
Lagi suka buat berbanding makan produk sendiri.
Bila dapat komen positive, ahhhh kenyang terus rasanya.
Bila habis licin kena puji kembang sekati, hoih berkobar semangat nak usha resepi baru.

Bila tak berapa nak jadi,
Amukan lah jadinya. Gila stress.
Kecewa dia memang lain macam. Haha.

Aku fikir one day nanti bila anak aku request suruh mak dia buat kek,
At least aku tak 'drop-my-water-face'.
Paling tak dia boleh rasa 'wow, terel betul mak aku nih'
Kan?
Berangan tah ape-ape la ni.
Kahkahkahkah.

Sebab itu yang aku tengok bila lihat mak sendiri
'wow, ape benda je yang mama tak reti buat kan?'
Tapi, mak aku tak suka sangat baking. Hahahaha.
Takpe, serahkan pada anakndamu ini..hewhewhew..

Mama nak nasi kerabu dengan ayam percik satuuuu!!!




No comments: