Saturday, February 26, 2011

Dia memang kacak.

boleh tak jangan renung macam tu??? nak tercabut jantung...




mata dia




coolio.i have affection for guys with guitar.tapi top rasanya x pandai main guitar.


Gila handsome lah T.O.P (bagi aku.titik). Boleh bayangkan tak mamat yang handsome or hawtt ni dulu merupakan seorang yang montel/chubby/tombam/debot. hmmm..aku tak boleh berapa nak imagine sebab tahap imaginasi aku agak lemah ye. Tapi bila aku ternampak gambar si TOP masa dia berbadan agak lebar ni, terus omg omg terkejut. Oh~he used to fat chubby guy. Okay aku tak suka guna perkataan fat/gemuk sebab bagi aku itu sangat harsh. Dan ya, aku  seorang yang sensitive . Sebab aku minat dia masa dia kurus/ripped without knowing yang dia pernah memalui zaman-zaman seorang yang chubby. Sumpah aku baru tahu. Okay, aku suka mata dia sahaja. Dengan attitude dia yang macam ala2 bad boys tapi dalam hati ada taman you... Heh, pelik gila citarasa kan? Tapi aku tak suka rempitss lah okay. Apa gila? Itu definisi bad boys yang sangat lah  dan amat lah jauh daripada apa yang aku bayangkan. Jangan luaran nampak alim or baik tapi fuhhhh, gatal nak mampos or jahat gila. Nie memang bahaya sangat. Alim-alim kucing lah senang kata.




Top transformation. He's the one in the first row.




Yes, manusia memang sukakan kecantikkan dan kesempurnaan. Aku pun sama. Tapi dah namanya manusia, mana ada yang sempurna. Gila ke apa? Ok, aku mengaku minat dia (eh, bukan obsessed tau! minat macam tu je..ala, esok2 lupa lah tu), tapi aku lebih cenderung untuk jatuh hati dekat seseorang based on his personality/traits. Physical attraction yang meletops/merely perfect hanyalah penambah rasa or icing. Tapi kalau kek tu dah bantat dan tak naik or tak menjadi, icing2 yang lawa tu semua tak boleh cover those cake. Serious. Apa yang penting? Kerjasama..



Dalaman lah beb. Hati mau kena bersih oooo..Even muka cam haremm, tapi bila perangai tu senonoh, sejuk perut hati pasangan. Tak kisah lah kau tu berisi ke, rendang ke, tempang ke, kalau dah jodoh memang tak akan kemana. Yang penting, yakin. Jodoh itu ada untuk kau. Tak di dunia, di akhirat nanti adalah penganti yang lebih baik. Cakap memang senang lah kan. Nak praktik kan memang susahhhh..*nak sedapkan hati*


Lelaki/Perempuan yang sejati akan bersama dengan kau tak kisah la masa kau hodoh/cantik/lebar/meninggi/sakit/tua/nyanyuk, korang akan still ada feel to each other hatta dia dah tak ada dekat muka bumi ni. Wow, hebat kan pasangan macam tu. Memang respect lah orang yang setia.


Aku selalu berharap or kalau boleh nak jadi macam kisah cinta mama. My mum first love was my dad. Titik. Itu sahaja. Wow, suci gila mama tak pernah ada boyfriend. Tup tup, orang masuk meminang. And it was my dad.Sweet.. ..Tunang 2 tahun, umur 21 dah kahwin. Berkomunikasi masa bertunang dengan balas-balas surat. Dating pun gi dengan pakcik aku kat mana tau tak?? Zoo Negara..heheh. Aku still tak dapat baca surat cinta diorang and ayah cakap nanti  one day dia bagi kitaorang adik-beradik baca . Tak sabar nak keji-keji ayah and mama. Mesti skema gila surat diorang. Ye, ayah pernah lah ada cinta monyet,ala tapi tu masa skolah kot..Thank god ayah tak kahwin ngan cik awek dia masa tu..Cik awek ayah aku satu kampung kott..and she's a teacher tooo..omg.Tapi my mum is way hotter than ex-cik awek..mama aku slim yaww..(anak dia? haremmm..eh, bakal slim jugak one fine day!!). Kalau aku dengan mama mesti orang ingat kami adalah adik beradik dan adik aku yang ke-3 mesti orang akan ingat itu adalah anak sulung. Padahal anak sulung dah 20++...See, mama aku memang hott..teeeettt..*puji mak sendiri,kalau tak anak dia sapa nak puji kan*


Aku sampai sekarang macam terfikir-fikir? Jodoh kena cari ke? errrr...macam mana nak cari kan? Kalau terjumpa salah orang or bukan jodoh kita macam mana? Nak try and error ke? Okay for sure lepas aku grad bulan 10 nie topik yang sedara mara and orang akan tanya ialah bila nak kahwin? We'll see for that question to pop out..*wink wink wink nak jawab ape? *


Ha, aku pernah terbaca satu blog (ni bukan nak mengata, tapi contoh tau!!) yang dia rasa adik dia buang masa dengan hanya bercinta dengan satu lelaki then buat keputusan nak kahwin dengan lelaki tu. Dia cakap why stuck yourself with just one man . Ko baru kenal satu lelaki dah nak buat suami. Cubalah socialize kenal ramai lelaki then baru buat keputusan. Sebab the writer ni seems pernah banyak kali bercinta.  Dan dari cara dia menulis, seems that she used to have banyak 'pengalaman' dalam berchenta lah katanya. Tapi aku tau niat dia tak mahu adik dia tertipu dengan kata-kata manis si lelaki tu. Biasalah, seorang kakak kan sifatnya agak protective dan lebih-lebih lagi daah makan garam dulu daripada si adik. Think positive.


Gerun gak aku tang dia suruh adik dia have few experiences with man, then baru decide.  Maybe aku andaikan ianya sebagai berkenalan. Meluaskan pengalaman dalam donia lelaki. Kot la. Maybe adik dia bertuah lah pada pandangan aku. why not terus kahwin kalau instinct dia kuat menyatakan yang dia akan stay dengan lelaki itu no matter what happen. Instinct dalam bercinta ni amatlah penting. Perkahwinan tu kan umpama satu perjudian. Either you win or lose. Ni apa yang my mum used to say one time. Just take the risk and serahkan pada yang maha kuasa.


Yes, I might sound like kekampungan tapi hakikatnyer itu lah Hannah. Bab bab macam nie memang aku tarik tangan. Aku tak setuju dengan cara dia suruh adik dia gi hu ha hu ha dengan few man, then baru decide. Adakah maksudnya dalam kau tgh bercinta, kau akan pasang scandal? I'm SO AGAINST this scandal2 thingy. Kalau dah bercinta dengan satu pasangan, watper lah gatai-gatai nak pasang dua tiga empat spare tyre.Boleh tak setia masa kau bercinta tu?? Ataupun bila dah puas mengayat lelaki/perempuan lain lepas tu bergayut lak dekat lelaki/perempuan lain? Erm, please don't be so cheap like that. Dan jangan sesuka sesuki hati nak hancurkan hati anak orang okay. Berdosa dan ingatlah karma . What you give , you get back..


Kepada yang pernah frust, jangan putus asa okay. Teruskan misi anda mencari pasangan dengan NIAT untuk bersama-selamanya dan mendirikan rumahtangga bersama. Niat tu lah yang aku rasa menentukan hala tuju perhubungan sesebuah pasangan.. ecececeh. Kalau niat daripada awal perkenalan dah tak ada terpesong, memang aku jamin tak ke mana lah hubungan itu. *aku gebang macama ala2 Dr. Love x??heeeee* Eh, serious ni. Dan kepada insan insan kesunyian  macam aku, marilah kita bersama-sama mencari pasangan hidup. Eh, bukan. Aku akan menunggu jodohku di depan pintu rumahku..LOL..



P/s: Impian aku? Bercinta sekali seumur hidup dan terus kahwin. Aku tak mahu pandang yang lain melainkan kamu. Titik.

No comments: