Wednesday, February 23, 2011

Hari sihat sedunia..

Okay, hari ni lebih kurang sejam setengah yang lepas aku telah memulakan pelan mari sihat sedunia!! yeah, selepas berbulan-bulan cd workout Cik Jill ditinggalkan, baru tadi aku ber mandi peluh. Nie tgh keringkan peluh sebelum nak mandi and solat maghrib. Semangat jugak nak tulis.

Mesti lah. This time around, aku berazam, bernekad, bersemangat, dan ber ber yang lain untuk memulakan my fitness journey. Takmo dah jadi bam bam. Nak ripped abs, firm arms, tighs and etc. Yang penting, SIHAT dan CERGAS. Yeahhh...

Tak kisah lah berapa lama masa yang diambil untuk buang lemak-lemak nie, tapi akan kuusahakan juga untuk menjadikan badanku ini muat untuk menarung kebaya gittew..verangans!! Oh, girls can dream you know..

Kasut sukan and dumbell tertinggal di rumah masa cuti hari tu. So, mama dalam proses nak hantar pos . Selama nie sejak bukak sem baru aku asyik menjadikan alasan yang kasut and dumbell tiada untuk tidak bersenam a.k.a melompat-lompat setempat di dalam bilik ku ini. Namun, di hari yang hening ini, aku memutuskan untuk buat cardio kickboxing bersama kak Jill mantop..Pheeww, berpeluh2 seh. Ada gak stop dekat sana sini sbb dah lama benor tak workout. Ending, aku rase cam pening and loya. Kenapa ek begitu. Sebab dulu-dulu pun pernah gak alami perkara sebegitu masa mula-mula nak start workout. Tapi bila dah lama, okay lah..x fening dah..

Hannah, berjanjilah dengan dirimu bahawa kamu akan commit untuk bersenam 3x seminggu okay!!! Istiqomah....Insya Allah...

Wokey, malam nie pas makan malam mesti study. Esok nak midsem Inland. Jangan nak menghadap laptop jer baca  skodeng blog orang..

List to do this night:

1. Study subjek Inland and Coastal Fisheries
2. Basuh baju guna mesin (sbb kat luar mendung, nanti camner baju nak kering)
3. Sapu lantai bilik
4.Sorokkan broadband

No comments: