Thursday, February 24, 2011

Mid sem macam tah apa2

hari nie terbaikk sekali sebab pagi tadi aku tak gi kelas pagi. yeah.kenapa kenapa tiap kali aku dah bersemangat gosok baju kurung the day b4 class mesti end up akan terlajak bangun dengan subuh pun terlepas. sorry prof. sy terlewat bangun tidur. Pergh, alasan mantap gila nak bagi kan. Dah lah attendance this sem WAJIB. If more than 20% tak dtg maka cannot sit for the finals. HUh, time2 ni lah nak kuat kuatkuasakan rules cenggitu. Dahlah aku pernah 2x tak gi kelas Prof tuh. Terbaik lah...

Dan terbaik juga aku berjaya do all the "to do list" yg di setkan semalam. Kecuali satu benda je yang aku gatal tak boleh buat.

1. Study Inland .tak berapa nak study sgt..ceh..
2. Basuh baju (tak lipat lagi ada kat ampain dalam rumah)
3. Sapu lantai bilik
4. Sorok broadband. ini tak berjaya..siap boleh stay up stalk blog and gelak sorang2 sampai kol 4am. Mana tak terlepas kelas pagi. Ampunnn kan diriku Ya Allah.

I'm so Miss - Last - Minute - Cool - Takberperasaan.. Midsem jek..Perghh. Bajet otak tuh processor intel centrino ker . Hati dah lah gelap banyak dosa . Macamlah boleh ingat bila baca sekali jer. Dah lah tak smayang Isyak lagi nie..Tskkkk..Mandi pun idok lagi nie..

Oh aku sangat tah ape2 sekarang ni. Rindunyer nak jadi budak baik..

Okay, aku benci jawab midsem tadi. Aku benci exam sebab kita kena baca buku hafal sebijik2 dan muntahkan jawapan dalam exam. Bila habis je exam haram satu benda tak ingat. Huh~Kenapa aku jadi cenggini??????? 

Masa tgh exam aku macam buntu. Yelah, baca pun last minute. Subjek Inland and Coastal Fisheries. Ikan2 gittu.. Ingat aku suka ke? Tak suka tapi aku still kena belajar. Dah sem akhir kot. Kena redho and maintain lulus. Nak grad tak mo extend. Pas tu nak gi blajo masak-masak. Perghh..nak jadi cheffff...hohoho..

Aku suke jer nak balaja culinary, tapi aku tak sure sama ada dengan belajar culinary maka akhirnya aku kena menjadi seorang chef. Chef?? Gila berpeluh tung tang tung tang flip pan dekat kitchen. Nak layan order lagik...Customer nak cepat jer kan...Lambat kang kena potong gaji.. Seswai ke pompoan keje chef?? Nanti dah kahwin cam nerrr ??? Ankanda and suaminda kat umah tuh camnerr??Ini bukan keje office day yang sabtu and ahad rest. Keje tak tentu masa kot..Lebih-lebih lagi time festive day.And "me time" lak camnerr? nak bali kg tgk mak ayah algi. Nak berhuhah dgn beshties..Oh~cannot imagine lah.

Oh, I don't have any idea. Yang aku tau aku suka masak-masak and itu je lah yang aku terror  tau pun. Hahah..Minat and aku rasa aku leh gi jauh lagi kot dalam bidang nie. Cehwah...

Nak wat camner, baljo idok lah cerdik mana. Nak harapkan bakat? Nan ado. Okay, pas grad nak keje kat secret recipe Senawang pas kumpul duit sikit-sikit leh wat belaja byr apa-apa yang patu time masuk uitm. Er, macam lah ayah kasi aku nak keje. Tah tah kene duk umah sementelah bibik pun baru je balik indon. Huhuhu~bagus sggggtttt...terbaikk!!!Aku kene jadi bibik kott..
Masa cuti ni lah kena spend time ngan mama ayah wan atok ain ani pa'an and jumpe kwn2 lama g berkurun tak jumpa. Yay, leh ronda-ronda sendiri. Tak yah nak harapkan mama n ayah. That's what i loikee...

Wah, perancangan hebat btol Hannah oiiii...Nie thesis tak start lagiii..mampus..

Btw, hr nie x workout sbb badan soring lg. Esok pasti. Insya Allah..

No comments: