Thursday, February 3, 2011

Hype Up

Good morning world!!!!

You know what, I just found out that the most curable method to release all the negativity (in ME specially) are by doing:





Letting go off all what the mind is speaking-turn it off


Make a cup of coffee + milo (i made half of each)----sedap seh...


Then, open up your laptop and turn on the playlist out loud (i prefer using earphone), and sing along with the songs--in this case non melodramatic songs would be the best choice


Sing our heart out---as if you are doing your own solo concert.. 

Do look in your mirror while you are doing your solo concert and give our self a big wide smile...


Sometimes, we do feel negative about ourselves...By letting go, it really helps..Kadang-kadang , selalu me myself rasa incomplete, tak cantik, gemuk (memang pun), eh, macam-macam rasa lah..

Tapi bila di fikir-fikir secara waras, mana lah ada manusia yang serba complete or dala kata lain perfect gitu. Setiap daripada diri kita ada flaws masing masing. Sometimes, kita kurang di sini tetapi lebih di bahagian sana.

Contohnyer lah, Si Lisa ni cantik. Dah tu pandai pulak, semedang score 4 flat mase exam dekat universiti dulu. Habis belajar, terus dapat kerja dekat multi nasional company. Tak ke jelous semua orang. Tapi dalam semua kelebihannya itu, tak siapa pun tahu bahawa si Lisa ni anak yatim piatu. Rupa-rupanya sejak kecik lagi dia mebesar di rumah anak-anak yatim. She might have all the looks, brain but still dia tak pernah rasa kasih sayang daripada insan yang bernama ibu dan ayah.

Another example, Si Abu yang gemok gedempol. Perut mebulat macam perempuan pregnent 5 bulan. Muka? Boleh lah tahan, tapi tak boleh lawan katampanan  si Remy Ishak yang dalam iklan Dashing tu..ahakz..Seburuk- buruk ghope si Abu ni, hatinya amatlah baik youuu...Dia seorang yang pemurah, malah anak yang taat mendengar kata ibu bapa. Sejuk perut ibu mengandung. Untung dibuat suami ni.

See, dalam contoh-contoh di atas ni dapat lah kita membuat konklusi bahawa dalam hidup nie kita tak boleh nak dapat semua ya. Dalam kata lain, rezeki masing masing adalah berbeza. Dan yang maha kuasa maha adil. Diberi kita lebih disini, diambil kuarang kita di sana. So, kawan2 sila SELALU FIKIR POSITIF (pesanan kepada diri sendiri jugak), Sebab selalu nak banding-bandingkan diri dengan orang yang LEBIH.

Mama aku pernah kata yang dalam hidup ni kita tak boleh dapat semua. Kita mungkin lebih dari aspek ini, and kita mungkin kurang dari aspek lain. Stop whinning and start living your life okayyyyy...

P/S: selalu lah aku ni dok banding-bandingkan diri ku yang tak seberapa ini dengan si cantik manis gojes HZ and FL...TSkkk..wajib bertaubat...


No comments: