Wednesday, March 2, 2011

Super Stress!!!!!!!!

I'm supper Stress for the past couple of hours ago then I decided
not to dwell in it. Let go and just deal with what i've got to do.

Blame it to PMS !! Booooooo~

Feeling super rindu at all peeps back in home.
Why oh why you guys didn't call me. Or should I call you? I'm almost dying ni!

Masa-masa stress ini lah macam-macam benda pop up in my head, remind me a LOT of things that I have not completed yet. Chores, Assignment, Project, Thesis, Reports bla bla bla bla...Then the guilt start to kick in.

Bila fikir-fikir balik, aku nie 'student' je pun. Kerjanya dah tentulah study, siapkan assignment, reports and etc. Apesal nak emo tak pasal2 and whinning all day long. Bukannya kena membanting tulang untuk mencari duit ke, kena masak and jaga anak ke..Belajar je. Simple as that. Haish~

Time management? Ya, I'm supper sucks with it too..Eheh. Procrastination is some kind of drugs that is supper effin hard to resist. Guilty pelasure. Really (100000x) have to break this stupid habit. My bad.

Belajar benda yang kita tak minat dan perlu berpura-pura minat adalah agak sukar kerana kena paksakan diri untuk move on dan kena sentiasa setkan dalam kepala untuk stay strong through the finish line.Dan jangan nak pentingkan diri sendiri sahaja. Fikir perasaan orang tersayang juga. Sebab setiap keputusan akan memberi impak bukan sahaja pada diri sendiri tapi juga pada manusia-manusia kesayangan kita. Bahagiakan mereka juga walaupun dalam diri rasa nak 'give up'.

My mum says I'm a quitter. Always. Dari zaman sekolah lagi. Susah sikit mulalah cari alasan. Maybe sebab manja sangat semua nak dapat and have too comfort around making me like this.Shame on me for having this traits. But this time around, I'm going to stay strong and fighting. No matter hard or difficult or stress I am (separuh mati), I'll preserve and run through the finish line. Insya Allah. For you, I will.....So, I dedicate this degree to both of you!!

Last year  I wish and apologised ayah for not able to give him present during his birthday. And he replied. "Thank you my dear, your present will be the scroll on your graduation day". See, he didn't even want anything but for me to just graduate. Simple right?

Aku tahu aku dah menghampakan diorang. Aku tahu aku selalu buat diorang kecik hati sama ada sengaja atau tak sengaja. Aku tahu aku selalu buat diorang risau sebab kalau aku ada masalah aku diam je tak cakap or cerita kat diorang. Mama ada cakap dulu baguslah dapat resluts 3 pointer and above (masa 1 st year sahaja malangnya), keep it up sebab tak adalah ayah bising2 sebab results matrix aku corot2 je dulu. Then aku agak terkejut lah sebab ayah tak pernah complain depan anak2 or marah2 kalau resluts kita orang teruk. Now,results aku menurun gila. And aku dapat bayangkan betapa kecewanya dia terhadap aku. *Cry* Tapi, being him dia tak pernah marah2 aku depan-depan tapi aku dapat rasa yang ayah kecewa gila dengan aku. Lagi2 bila aku kata aku nak quit and sambung belajar dalam bidang lain.

Rindunya dekat ayah..Harap-harap ayah dah tak sakit kaki lagi. Harap-harap ayah maafkan aku sebab jarang call. Aku takut aku nangis je nanti  kalau cakap dengan ayah .Tu yang malas nak call. Nanti dia risau lak. Dahlah masa nak balik uni hari tu tak sempat salam and hug ayah. Ayah tak hantar aku pun masa nak gi airport. You know how bad I am to show affection to others..Kelemahan yang perlu diperbaiki.




P/S:  Tolong doakan aku ye!!! Aku cuak ni...

No comments: