Wednesday, April 27, 2011

Bahagian ke-2

Hye sweethearts out there, thanks for reading my crappy crapy post ya..
So, macam yang telah dijanjikan, ececeh ....hari ni akan ada sambungan post 'pengalaman hampir mati'.
Kepada yang tak tahu hujung pangkal cerita, boleh lah baca previous post okay.

~~~~

Setelah mengalami amnesia dalam 10 minit, I've got back all my memories. Barulah sedar apa yang telah berlaku. Sebab dalam keadaan genting tu, aku memang tak boleh recall apa yang terjadi sebenarnya.Bila cik adik dekat sebelah bagi tau banyak kali dan yakinkan aku yang kitaorang accident, barulah aku leh percaya ditambah lagi dengan kesakitan yang melanda. Kepala yang sangat sakit tak tau nak describe macam mana. Alhamdullilah sekarang aku tak ingat rasa dia macam mana..Heeeeeee...

Sekali bila aku toleh belakang, Masya Allah terkejut gila tengok tingkap bahagian belakang remuk , kaca berterabur. Kalau siapa duduk belakang memang cedara teruk aku rasa sebab kereta aku kena langgar dari belakang. Nak tau siapa yang langgar? Lori ais yang kaler putih tu okay. Terkejut gak aku sebab bila toleh belakang nampak lori ais yang langgar aku tu kat tepi jalan.

Ya Allah, bersyukur sangat kitaorang tak apa-apa. Masih bernafas dan hidup lagi. Dalam keadaan gawat tak tau nak buat apa tu, cik adik dekat sebelah aku suggest kitoarang call tuan punya kereta. Terpaksa lah mencari-cari hp yang dah terperuk dekat celah mana-mana ntah. Nasib baik jumpa.

"Hello, abg X kitaorang accident....." aku dah meleleh nangis dah..terus tak leh cakap.Huawahuwahuwa..

"......"

Terus aku pas hp dekat cik adik sebelah aku tu. Dia cool cakap dengan abg X tuan punya kereta. Syukur lah aku tak mengapa-apakan anak orang.Tu yang paling penting. Hai, risau tau. Aku cedera ke mati ke tak kisah, ni anak orang oii..Mujurlah semua selamat..

Hujan still mencurah-curah lagi. Imagine kereta kitorang berpusing 360 darjah. Now, aku menongkah arus lak. Tapi mujur kitorang bukan dekat tengah-tengah jalan.

Rough view tempat kejadian. Sebelum accident.



Kejadian 1.Perhatikan kereta comel kaler oren tu. Itu kereta aku , tengah keluar dari car park. Liner clear...





Kejadian 2. Serious S**T aku tak nampak ada lori belakang tu and the last thing I heard was bammmmmm....semunya sangat cepat berlaku. In a blink of eyes...



Kejadian 3. Boleh tak anda imagine macam ana kereta yang dirempuh pada bahagian belakan boleh berpusing dan kembali menghadap kehadapan..

No comments: