Tuesday, April 12, 2011

Why oh Why?

Aku hairan betul lah..
Kenapa kebanyakkan spesies homo sapiens terutamanya warganegara Malaysia ini tidak reti sama sekali untuk tunggu giliran atau dalam erti kata lainnya 'beratur'...
Aku cukup hangin lah dengan manusia spesies ni. Tak kira lah beratur nak naik bus/lrt/ktm etc...Asal nama nya menunggu giliran, memang fail lah..

Aku rasa seni menungu nie macam 'self respect'. Dan orang yang sesuka hati cut line dengan tanpa rasa bersalah memang tak ada kesedaran sivik dan rasa 'self respect' dekat orang yang menunggu dengan  sabarnya.Tak kiralah apa benda yang kita buat pun, fikir-fikirlah perasaan orang yang yang awal dulu dari kita. Tolonglah. Benda benda macam nie basic je aku rasa. Tak susah pun. Kalau semua orang ada kesedaran macam nie kat Malaysia, huih~ memang tabik spring lahh !!!!

Ye, aku baru 'terkena' tadi..Sabar je lah * nada ala-ala si montel yang langgar kaki usop wilcha dalam HKLBR*

No comments: