Saturday, June 11, 2011

#1

Hari ni berjaya masak nasi ayam. Ok ok memang lame sebab dah umur 22 tahun baru terhegeh-hegeh nak masak nasi ayam. Ek eleh, itu pun nak kecoh ....Hahahah, first time kot. 

Percubaan yang berjaya. Cuma, nasi kurang air dan tak moist macam mak-mak masak . Yelah, mak aku tak ada dekat rumah sekarang ni. Bibik? Ada tapi dia tak uruskan hal-hal masak memasak nih. 

Yelah, selama ni asyik2 mama je yang masak kan, aku pun mengelat lah. Setakat tolong potong2 or kacau-kacau gulai tu standard lah. Mama dah lah terrel bab masak-memasak ni, tu pasal aku macam maleh nak campur. Rasa rendah diri gua..Tsk tsk tsk..Now, aku conquer the kitchen!!!

Ok ok, memandangkan resolution aku sepanjang June onwards sementara tengah cuti panjang ni, I decide to cook and bake as much as I can. Yeah...

Sorrylah, no picture avail. Karang terkejut lak bibik aku dok snap2 gambar sambil2 masak. Resepi, kredit to cik mat gebu (CMG). Aku nak try resepi aunty nani rostam, tapi tak sempat. Maybe lainkali...Nampak sedap. Resepi CMG sesuai untuk begginer macam aku nih.  

2 comments:

Dammit said...

'take more picture'. tangkap gambar banyak2, post la kat sini :)

Hannah Haykhall said...

hahaha..ala, ada kamera capuk je.dah lah tak pandai amik gambar..x macam org tu kan....