Monday, July 25, 2011

Bang Bang Boom

Jumaat lepas, kami (mama,sis,lil bro, bibik and me) pergi makan-makan.

Borak-borak.

"Ni bawak purse ada duit ke?" mama tanya bila nampak purse old skool aku yang berusia 6 tahun. Ceit.

"Haha, tak de duit la ma" Seriously i'm broke. Beli itu ini.

Mama senyum-senyum. "Cubalah tengok dalam purse tu"

"Tak ada duit lah. Ada berapa ringgit je ni." aku cakap dengan yakin sambil cuba buka purse. Lepas lah kalau nak beli slurpee besar dengan nasik lemak sebungkus.

Then bila aku check, nampak lak duit RM50 terselit celah purse.Bila masa pulak duit dalam purse ni beranak-pinak. Haha~jackpot.....

"Bang bang boom..."adik No.2 jerit. Ceh, konon-konon macam kenakan aku la. Ingatkan apelah tadi.

"Aik,macam mana boleh ada duit dalam ni ma?" excited aku tanya.

Rupa-rupanya, semalamnya tu ayah balik rumah. Dia telah terkaut sekali purse aku dekat atas meja coffee table di living hall bersama-sama dengan barang-barang ayah. Aku ni kan suka je letak purse and phone dekat bawah sebab kalau nak keluar senang *padahal perangai memang suka letak barang sana-sini, lepas tu lupa letak dekat mana*.Tak payah nak susah naik atas panjat tangga.

Bila ayah dah terambil purse aku tu , dia pun check sekali. Sebab tak tau purse sapa kan. Tengok tengok dalam purse ada berapa ringgit je. Lepas tu ayah masukkan RM50. Haha~

Without my knowing, sebab dah memang yakin yang dalam purse ada berapa ringgit je, memang aku tak sedar pun ada RM50 dalam purse. Lagipun tak pergi kedai pun the whole day.

Yeay, tak pasal-pasal dapat duit. Teknik baru untuk menagih simpati.

And yesterday, I got my new wristlet . Memandangkan purse sekarang dah dipakai sejak form 4, so why not invest on new wrislet. Tahan doe purse lama aku tu. Sebab kulit kot. Mula-mula aku fikir banyak kali, nak ke tak beli that wrislet. Sebab memang agak pricey la. So, fikir punya fikir , belek punya belek dan setelah meminta pandangan mama, maka....beli lah jugak...lagipun ayah dah komplen purse lama aku tu dah nazak sangat. So, why not invest on something new.

Moga bertahan untuk 6 tahun lagi.

No comments: