Wednesday, October 12, 2011

Kahwin

"Best kan kalau kahwin?" tanya dia pada aku sambil sengih-sengih.

Aku pandang dia sambil gelengkan kepala.

"Sekarang? Apa yang bestnya???" aku tanya dia balik. Kalau nak cakap 'tak' boleh bawa berperang pulak nanti.Aku tak dapat terima ke'terujaan' dia terhadap isu ini. Banyak kali pulak tu dia cakap begitu. Haish.

Angau lah tu.Haha~

Duh, banyak benda lagi la nak kena fikir oii kalau nak kahwin.Yup, nikah tu memang lah mudah, tetapi tanggunjawab dan keperluan-keperluan disebaliknya lepas kau berkahwin tu yang bakal menduga. Sejauh mana keseriusan dua individu yang dah berjanji sehidup semati (kononnyalah kan) zaman bercinta dulu. Oh, relevan lagikah semua janji2 dulu? 

Senang cerita, pergi tanya mak pak masing masing. Tanya diaorang "best tak kahwin?". Agak-agak apa yang diorang jawab ye? Haha, aku pun tak pernah try lagi. Nanti lah. Sekarang tak sesuai nak tanya. Mungkin lagi 2 tahun kot. Gila ke. Belajar pun tak habis lagi dah nak geli geli.

2 comments:

erine roslan said...

nak kawin jugak..


hmmmmmmmm

Hannah Haykhall said...

akak takpe lah, dah keje + ada calon , esok pun boleh nikah.haha~

sijil kursus kahwin dah ada ke belum?

kahwin nanti jemput tau...