Sunday, October 30, 2011

Plain Happy

Quick Update:

I'm fine bebeh..haha~

Semalam:

1. Study sikit. Sikit jelah..What's speciation, ways of speciation, define biodversity, domino effects..yada yada..what's threats to biodiersity ..uhuk uhuk..Esok midsem beb!! Pray for me okeh..Serius, aku tak pernah serajin ini..Speaking of change kan..

2. Lepas solat Subuh, semangat kekentalan sungguh dengan mandi terus lalu tak tidur dah sebab nak study..rajin tak rajin tak? Haha..

3. Juga semalam drive jalan-jalan teman kawan pergi The Spring. sumpah dah lama tak jejak sana.  Perghh, jammed. Penat weh bawak kete viva manual..Sakit kaki sebab jammedMujur tak de kes enjin tiba-tiba mati kan..Haha..I wish my car is here...Envy gila tengok orang bawak keta auto..ENVY!!!

4. Speaking of that, i did a good thing yesterday.Aku fikir la.. Ok, along the way to bandar kuching jammed bukan. So, along the simpang and tributaries of the road, ada lah kereta nak masuk the main road .My car was on the main road. So, aku bagilah  kereta tu jalan dulu. Perghh, ada sorang pakcik bawak kete Saga FL je kot menyombong gila. Aku dah siap angkat tangan (as a cue ) untuk bagi dia jalan dulu kan, dia buat dek je sambil terus masuk the main road. And surprisingly, aku tak mengamuk pun (mengamuk as in menyumpah seranah pakcik tu). Aku senyum je dan cakap dalam hati "i pity him for having that kind of attitude"..Sikit pun aku tak bunyi..Wah, amazing ..Nie gara-gara baca buku Stress that motivates aku fikir. And i felt great doing that.

4. Tiba-tiba aku teringat my lil bro. Dia sangat anti dengan orang yang bila nak mencelah-celah masuk line kita entah dari planet mana, then tak angkat tangan (as a cue of courtesy lah kan). Dia even pernah sound my mum "Mama, angkat tangan tak tadi?" when my mum drives . My brother is only 11 years old for god sake. Kenapa lah ramai je driver yang umur legal untuk bawa kereta tapi tak boleh nak fikir simple gratitude like that. Ok, mungkin mak bapak dia pun tak exhibit good example while driving when they're younger. Maybe. So, now i vow to always be gentle and lead a good example for my future kids..haha~

5. Beli buku baru , dan beli back pack baru. Speaking of impulsive shopping. Sampai kena draw duit dua kali. Haish~

6. Kak Shulli even belanja me crepes and secretly bought it for me while i was busy shopping (browsing je kot).Terharu~ Then i text her on the way home because she's residing in medic campus and i'm living off Kuching city "i love you very strong"..and she replied "i love you too..". Haha~ Funny kan macam mana kita boleh instantly click with people walau baru jumpa berbanding dengan orang yang kita dah lama kenal pun, still sometimes cannot get that closed. 

7. And now, i'm supposed to study but instead , i write an entry..Haha~ Tak sebenarnya nak cari journal on the net,  then terbuka blog pulak. Haish~alasan..

8. Another closed friend make a confession to me. She has someone. Already? Ok, i felt happy for her. Really happy. Why on earth is everyone around me already has someone..

9. Borak with evil sister yesterday sampai berasap telinga.  Tak sabar nak balik rumah this friday!! 

10. The fact that team negeri sembilan menang semalam (Piala Malaysia) makes me happy. Ok, i didn't watch the full match yesterday because i am  tired. Aku ingat aku tengok minit ke 12 ++, minit ke 48 ++ dan minit ke 90++, voila depa dah score 2-1..Hebat nyee.. Anything can happen in football you know..So, don't give up on your team until the referee blow the last whistle..


No comments: