Thursday, September 20, 2012

Love you ayah!

What kind of person you are?

/////

Saya sayang ayah saya.
Sebab? Dia tak sayang sangat kereta dia, tapi sayang saya 'lebih'. Haha.
Emmm..macam ni cerita dia *mood kepochi*


" Kenapa ada 'dent' dekat belakang kereta along tu? Langgar apa?" mama menyoal.

Opsss..nampaknya mama dah perasaan. Haha. Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jua. 2 hari aku dah 'sealed' mulut.

"Masa kelam kabut nak cari rumah kawan adik .... bla bla bla .... lorong kecik ... bla bla bla ... reverse ... terlanggar ampaian besi rumah orang ... "sambil telan air liur aku explain.

"Ooo yeke. Itulah ayah tanya mama kenapa. Mama pun tak tahu. Tapi ayah cakap tak apa, asalkan selamat" mama bagitahu sambil senyum.

Oh yess! Haha. Dah agak pon. Ayah takkan marah.

"Ni kena tarik lesen memandu selama seminggu ni.." mama bergurau.

Patutlah haritu aku nak drive pi KL mama tak kasi. Hmmm..Next time lah nampaknya.

Itu adalah ayah. Cuba kalau aku drive kereta suami aku one day nanti, agak-agak aku tercalar kan kereta dia or ter'accident' ke time guna kereta dia, mana yang dia pilih? Kereta dia or aku? Mana yang dia risau, 'aku' ke 'kereta a.k.a bini no.2 ' dia.

Semalam aku pergi rumah someone dengan kawan. Kebetulan pulak, dia baru accident. Terlanggar tiang mana entah sampah pecah cermin belakang rav4 suami dia.

Sampai je rumah tu aku pun saspen la kan tengok kereta macam tu. Si suami kat luar rumah macam tengah 'hot'. Dok belek-belek kereta. Marah la tu.

"Kak ana mana bang?" kawan aku tanya si suami

"Hah, ni keje kak ana kau la ni..tengok ni.." si suami bebel-bebel dengan muka ketat.

Actually, kitaorg nak jumpa 'isteri' dia je. Nak hantar barang. Masuk rumah nampak lah muka kak ana ni sembap. Baru lepas menangis kot.

Hmmm..

Nak dapat suami penyejuk hati ni macam rezeki jugak kan.

Macam manalah bakal suami aku nanti? Haha.