Friday, March 22, 2013

Don't wait for happiness

Assalamualaikum w.b.t

Aku suka semua perkara untuk menjadi 'perfect'.
Tapi, itu semua mustahil.
Idealisme.
Tak ada benda dan situasi yang maha sempurna.
Tapi, masih tak boleh 'lari' dari tabiat yang sama.
Okay,I'm still trying though.

Defects are okay.
Cacat sini sikit adalah okay.
Koyak sana sini itu okay.
Besepah situ sini tak mengapa.
Messed up kadangkala itu adalah wajib,
Lambang diri sedang belajar untuk menjadi lebih baik.

Menunggu sempurna?
Waiting is a trap.

Kita selalu menunggu.
Bila A terjadi barulah saya akan merasa bahagia.
Dan apabila akaun di bank mencecah 500k barulah hidup tenang.
Dan apabila saya bergarduasi, barulah saya happy.
Dan apabila saya berpacar, barulah hidup saya lengkap.
Dan apabila saya berjaya memiliki Mitsubishi Lancer,saya paling bahagia.
Dan apabila saya berjaya menawan puncak Kinabalu, saya paling hebat.
Dan apabila saya dicintai, itu bahagia buat saya.
Dan apabila saya berkahwin, barulah saya menjadi extra happy.
Dan apabila saya ada six pack, barulah saya akan jadi paling cun/handsome.

Why wait?
Why not NOW?
Why depends on the 'exterior factor' to make you feel good or happy?

Live in the moment.

Waktu apakah yang paling penting?
Masa sekarang.

Siapa yang paling penting?
Orang yang berada di hadapan kita.

Don't wait for something to happen.

Kalau nak happy or bahagia,
It's in you.

Hari yang perfect adalah bila kita menghargai segala ketidaksempurnaan dan be okay with it.

Seperti,

Ya, saya mungkin buta tetapi tetap merasa syukur dengan hidup ini,
Ya, saya kehilangan kekasih hati dan dikhianati tetapi perpisahan ini mengajar saya menjadi kuat dan lebih mengenali diri sendiri,
Ya, saya kehilangan ibu tersayang dan kehilangan ini adalah perpisahan sementara kerana kami akan berjumpa di syuga semula,
Ya, saya kehilangan pekerjaan tetapi saya memandangnya sebagai permulaan terbaik buat kehidupan saya,
Ya, saya gagal dalam peperiksaan tetapi kegagalan ini bukan definasi penuh bagi diri saya. Ia adalah keputusan atas sikap saya 10 bulan yang lepas. Sekarang, saya adalah manusia yang baru.

Don't wait.

- Posted using BlogPress from my iPad

2 comments:

karenontheshore said...

betul betul betul..

Hannah Haykhall said...

@karem
Aku bayangkan kau cakap mcm upin ipin..ehehe..