Friday, September 23, 2011

Opposite Attract does exist people!

Kita berbeza, tapi tak bermakna aku tak sayang engkau kawan.

Kita ni banyak beza kan, kawan baik beritahu aku.

Macam,
Aku suka lagu-lagu terkini dan lagu yang orang tak suka dengar, dia suka lagu lagu jiwang karat oldies yang mendayu-dayu*semput mendengarnya weii*.
Aku suka kombinasi peanut butter & chocolate, dia suka coklat sahaja.
Aku jalan laju, dia jalan perlahan.
Aku cenderung untuk buat kerja last minute, dia suka buat kerja awal-awal.
Aku tak suka facebook, dia hantu facebook.
Aku breakfast pagi pagi, dia tak boleh telan sarapan pagi pagi sangat.
Aku tak rajin, dia super rajin.
Aku tak suka segala perkara berkaitan nombor, dia suka amat tapi dia sayang chemo lagi dari maths.
Aku tak suka duduk dalam lab, dia suka gila kerja dalam lab.
Aku tak selalu sebut yang aku rindu dia, dia selalu cakp dia rindu aku (when  we are apart).
Aku tak affectionate, dia affectionate.
Aku tak berapa peramah, dia peramah.
Aku selalu sapu lantai bilik, dia malas nak sapu.
Aku layan bola, dia benci bola.
Aku layan korean drama *sikit-sikit*, dia kata dia tak suka k-pop.
Aku tak cepat gelabah, dia senang gelabah.
Aku suka masak, dia kurang suka tapi boleh je masak.
Aku tak ada political view, dia banyak tahu pasal politics.
Aku pergi kuliah pakai flat shoes, dia selamba je pakai selipar.
Aku suka language, dia budak sains sejati yang tak suka bahasa.
Aku pakai beg sandang, dia pakai beg galas.
Aku tak cepat letih, dia senang sangat letih *dah paksa dia makan b-complex dgn multivitamins*
Aku banyak buat keputusan dengan cepat dan agak impulsive, dia fikir dalam dalam sebelum bertindak.
Aku bersiap lambat, dia bersiap super cepat.
Aku tak pernah dapat anugerah dekan,dia pernah dapat.
Aku tak tetapkan bila aku kahwin and etc. etc. tapi dia dah set nak kahwin umur 29 tahun *dia serius wei pasal ni* 
Aku skema , dia kepala angin dan degil. 
Aku budak bandar yang 'sengal', dia anak jati felda yang gigih.
Aku tak tahu 'sengal' itu apa sebenarnya, tapi dia selalu kata aku 'sengal'..grrrr..
Aku nak ambil degree lain lepas ni, dia nak amibl masters dan terus sambung PhD *ambitious ooo*

Dan dia selalu beralah dengan aku dan selalu suruh aku buat keputusan. Contohnya kalau nak order makanan, dia selalu je tiru aku. Kalau makanan tu tak sedap, aku yang kena bahan. Faham tak betapa annoyingnya dia??

Hmm, setakat tu kot perbezaan kami.

Yang menghairankan, betapa banyak perbezaan we are still togather.

No comments: