Wednesday, November 30, 2011

Cair


Kawan baik terbeli cheescake yang agak emmm katanya 'rasa something'. Dan bukan rasa yang familiar. Aku hidu sikit slice of that cake. 

"Basi."

"Patutlah. Habis ah aku cirit lepas ni" dia kata setelah menelan hampit 1/2 of the slice.

"Padan muka. Siapa suruh beli kan"

"Tapi tetap tak boleh lawan cheese cake Secret Recipe" dia menambah. 

Ughhh..aku tak suka cheese cake. Muak.

"Ala, kau tak jumpa lagi cheesecake yang lebih hebat dari SC punya.." aku tetap tak puas hati dengan pilihan dia. 

*senyap seketika*

"Hah, aku tahu kek apa yang sedap. Kek coklat yang kau buat hari tu" tiba-tiba dia bersuara dengan.nada serius. Dan terus dia keluar dari bilik meninggalkan aku yang terpinga-pinga.

Aku gelak besar. Pandainya dia nak cairkan hati aku ye. Haish~ I'm melting like a chocalate now. Buat dengan kasih sayang kot. Haha. Benda yang biasa-biasa pun boleh jadi sedap, kan?

No comments: