Wednesday, November 16, 2011

Grey Matter

Aku tak tahu dah berapa kali ayah ulang ayat ni.

"Sambung masters dekat UPM, ulang alik Seremban-Serdang, allowance, duit minyak semua ayah tanggung"

Banyak kali. Lebih-lebih lagi sejak aku dah semester akhir ni.

Bukan aku tak mahu sambung belajar. Mahu. Tapi, bukan di UPM dan bukan sambung apa yang aku sudah belajar sekarang. But he seems didn't get it. I think, he's just saying what he thinks best for me. And I'm thankful for his great concern over me. Seriously.

Tapi, tak kan dia tak tau lagi minat dan kecenderungan aku? *sad*

Yes, minat saja tak cukup. That's not the only thing that can drive you in the long run. Ambition it is.

Aku tahu, aku tak boleh expect sesiapa untuk faham aku.

Sebagai anak, kalau boleh memang aku nak buat semua perkara  yang dapat membahagiakan mereka. Semua.

Yes, you can call me a pleaser if you want, because i ain't born with the 'rebel' genes.I guess so. Kalau nak rebel pun , dah tua kot. Haha. So not cool.

Aku masih berfikir-fikir, dan mencari solusi terbaik. Untuk aku dan untuk mereka. Aku fikir, kalau hidup tanpa restu mereka aku tak mungkin pergi ke mana-mana kan. Mungkin aku berjaya, tapi bahagiakah aku? Tenang ke hidup aku?

Masih berfikir-fikir.

I wish i have a sister or brother right now. Blood related. Supaya diorang boleh bagi the best option and opinion yang terbaik untuk aku bila aku blur. Tapi, dah nasib anak sulong, semua benda kau kena redah sendiri. Try and error. Kena pura-pura kuat, padahal...

Entahlah.

Masih berfikir.

Antara hitam dan putih, mungkin aku terlupa dalam hidup juga ada perkara-perkara 'kelabu'. Aku berada di zon itu sekarang. Sungguh kelabu dan kabur.

4 comments:

Anonymous said...

I still a rebelious typo what!

X terasa tua pn nk rebel~ Haha! :P

-Jo_O3"

Hannah Haykhall said...

budak nakal memang macam tu kot..ehehe..nakal ker??

karenontheshore said...

fenomena d sems akhir mmng cmtu, orng tua ak pon sme, alasan ak.. lex arr allow me keje first cri pgalaman, then bru smbung, mse 2 bru otak bgeliga nk wat research. Ya gud luck 4 watever road u choose in da future.

Hannah Haykhall said...

yup, cari kerja dulu kan. penat jugak belajar non-stop nie.