Monday, November 28, 2011

Hidup memang begitu...

Dah lah, aku penat ni. Penat sangat.Otak exhausted. Hati? Tak lah kalut sangat. Mujur. Sikit je. Aku try biar mind aku fikir good stuff. Sebab pagi tadi bangun tidur aku dah tercakap dekat diri sendiri " this is the moment that i need now. not yesterday nor the future" lebih kurang begitulah bunyinya. Maksudnya living in the moment. Tengok cermin, pastu senyum sorang-sorang. Eh, lawa jugak aku eh? Ok, perasaaan *amik baldi cepat kawan-kawan* Walau ada satu  jerawat batu sesat atas pipi kiri (ok, perempuan akan selalu ada alasan untuk perkara2 ni..sebab hormon lah tu kan...sebulan sekali..ehehe). Eh, manis ape kan. Ok, fikir positive ye.Oh ya, aku dah apply pimple gel. Risau gak nanti berparut. Jerawat atas muka ni biasanya ada atas dahi je. Yang halus tu la...Ni entah apa kes, muncul dekat pipi seketul. Ohhhh~ See, jerawat  seketul pun boleh jadi issue kan bagi perempuan ni. Haish, complicated. Macam mana nak ada muka yang flawless akan sentiasa menjadi aim kami (ke aku je macam tu?). Super complicated. 

Still, aku tak start nak study lagi padahal midsem (one more subject) Selasa ni. Demm..Haish. I'm freakin hate exams. Opss..Dah lah, aku insaf sekarang. Tadi kak Shulli cek mek kelate yang tinggi 170cm++ aku rasa sebab dia tinggi drpd aku yang 164cm ni, datang rumah sewa secara mengejut. Oh, dia budak medic 5th year. Super baik and sweet and adorable and ookkk..exaggerate. Tapi, she is super effin baik.Dan cantik. Serious ni. Haha~

We talked about lots of things. Mostly medical punya stuff la sebab aku banyak gila tak tahu dan amat curious nak tahu. Oh ya, kami juga cakap pasal pengalaman dia masa buat posting di O&G di hospital. Perghh, takut aku nak beranak dengar bab potong-potong those things bawah tu lah kan (normal birth) dan perangai midwife dan nurse yang perangai macam *^&*^ okeh (at certain hospitals). Ada yang tak sampai 5 minit contraction, dah nak potong terus. At least, tunggulah setengah jam baru cut .Tunggulah bukaan tu buka for few cm kan? Ni patient tak push lagi, dah nak potong. Gila! Patutlah mama tak cerita pasal pengalaman dia beranak  dekat aku..Bila aku tanya "sakit tak ma?" Dia kata, "sekejap je sakit...lepas tu oklah". Betapa mama sangat postive okeh. Can i just adopt?? Ahaha...Takut. 

"Mana awak tahu banyak medical terms ni?" Kak Shulli tanya. Sebab aku asyik tanya dia macam-macam benda pasal medical life.

"Oh, dulu saya bercita-cita nak jadi doktor. Tapi sebab results kantoi, itu yang ada kat sini sekarang..haha" aku jawab. Alah, ciput je kot aku tahu. Malu je tau. Tak layak langsung nak jadi medical student. Langsung tak.

Oh ya, mujurlah aku tak apply medic sebab if aku apply dan dapat, aku tahu aku most likely tak akan dapat go on kot. Mungkin akan jadi sucidal. Ya, ada housemen di hospital yg sampai jadi sucidal ok. True story. Sangat hazab belajar. Banyak benda kau kena hafal dan faham. I mean like seriously A LOT. Aku salute medic student!! You are the best lah..

Ok, dah mengantuk ni. Penat aku buat karangan untuk kawan seorang tuh tadi. Ahaha~Oh ya, aku tak usik sebarang caffien pun tonight and yeah i'm okay. Aku hairan dimanakah aku dapat energy untuk stay up. Bukannya untuk  study, tapi atas urusan lain. Dan ya, aku pelik. Memang begitu. Pemalas nak study.

It's just me. Tak payah nak play pretend lah kan. Banyak sangat flaws aku ni .Dan aku tak bercadang nak play all sweet sebab aku tahu, aku harus jujur. Jujur dengan diri sendiri. And embrace all flaws, sebab it's part of essential elements that makes me who I am.

Do you have a problem? 

No, you shouldn't have one, because I ain't gonna please no one. 

No comments: