Sunday, December 25, 2011

A rant that not worth reading



*Ohbijou, Make It Gold*

*Dairy Mode* 

Hujan sepanjang hari. Non-stop. Sejuk.
Dan ya, aku tak productive pun hari ni. Sigh.

I've been avoiding something lately. To fill the void, I didn't do what I'm supposed to do. Like study or siapkan assignment. Gosh, yes. I haven't submit my one assignment. Eh, ada dua sebenarnya. #Pengakuanjujur. Haha. Got 3 more forums to be done. Study week sepatutnya study, tapi aku kena siapkan assignment. What a slacker. Ok, aku tak tahu ini sebab mengada-ngada or apa ke, tapi yes aku habiskan apa yang perlu (study) ini pun sebab #terpaksa #terpaksa #parents #tak tahu. Haha. Complicated kan. Satu yang aku perasan adalah, seteruk-teruk keadaan pun, aku still survive. Macam even sekarang aku buat benda yang aku tak suka (berada di sini mengambil course yang tidak diminati. Believe me, it's complicated) , aku kiranya ok lagilah. Cuma sometimes, the 'kekesalan' kicks in.Haha. Dan, swooosh...terus paralyzed tak boleh buat apa-apa. Macam sekarang. Siap boleh blog lagi tu. Hehe. Haish, macam mana lah aku nak take things seriously ek? 

Seriousseriousseriousseriouseriousserious....

Ok, seriously tak membantu. Pun.

Sifat-sifat lambat rasa 'panic' memang tak membantu kali ini. hmmm.Jealous lah dengan roomate aku. Dia tengah study kot ni. Rajin gila .Aduhai lah. Hari hari pun study. Ok, jangan tanya aku ye, dah study ke belum. Haha. Chill sangat.

Aku fikir, aku ni seorang yang praktikal. Maksudnya, aku suka nak belajar perkara-perkara yang aku boleh aplikasikan dalam real life situation. Apa yang aku belajar sekarang ni, aku tak tahu nak apply macam mana + tiada minat. Someone said, minat boleh dipupuk. Kalau seluruh system dalam badan-otak dah kata 'tidak' , selepas kau berdepan dengan macam-macam life references yang mengatakan 'this is just not you', maka.....yeah.

I must say, I'm more into 'street smart' rather than 'book smart'. haha. A bit of both is important. But really, can you have the best of both world??? 

Academically, kalau aku rajin sikit dan persistent I believe I can achieve more. Tapi seriously, rasa macam robot. haha. Mungkin sebab aku tak tahu apa makna di sebalik yang aku buat ni kot. Yes, "makna". The means to do what you do.

Sebab sebelum ni pengaruh luaran semua mempengaruhi aku untuk kejar cita-cita. Tapi tak ada seorang pun pernah kata , kejar makna di sebalik cita-cita. Cari makna di sebalik semua yang di lakukan.

Makna? Erti? 

Tau tak, aku teringin sangat nak belajar sign language. Nanti boleh pura-pura menyamar jadi bisu. Haha. Ceh. Entah, teringin nak buat benda-benda yang bermakna. Macam, tolong kanak-kanak istimewa ke. Budak-budak normal kalau kita layan diorang berborak, boleh tahan penat jugalah nak handle. Kadang-kadang annoying. Sebab kecik-kecik dah gedik. haha. Omg, jahatnya aku. Tapi, kanak-kanak istimewa ni macam lain sikit. Aku tak tahu aku boleh deal ke tak dengan diorang. Tapi seriously, diorang comel. Unik. Dan mereka pure. Ahli syurga. I should ask my mum more about this because she did a study on those kids.

Ok, jauh menyimpang.

"Gadis biasa yang mempunyai kecelaruan dalam memilih cita-cita" - Aku. Mungkin.
"Gadis biasa yang percaya she's more than she is now" - Aku.
"Gadis biasa yang percaya she's something. Not just a mediocre" - Aku.

"Apa manusia berkata atau fikir pasal diri kamu tak penting. Yang penting apa yang kamu fikir tentang diri kamu sendiri"

I almost forget that sometimes. Jadi, apa lagi...

Sila buat assignment dan study. For the last time. The final last straw. Let's do the best.Oh my, I almost forget. This is my very final semester. Yang terakhir.