Saturday, December 17, 2011

They are the same, but every heart is not.

Based on my random rambling  here, i did mention that i hardly get the pattern of what generally man would think of. Macam, adakah mereka generally dilahirkan sebagai 'pervert' mahupun generally 'saint'. Haha.

Ok, aku cuba merasional kan fikiran aku dengan membuat deduction bahawa no man is the same. Period. Sebab aku fikir tak adil sama sekali untuk membuat 'assumption' berdasarkan manusia-manusia yang kau pernah jumpa/dengar/baca.

Yes, aku pernah terbaca pasal lelaki yang 24  jam cakap pasal shiteous stuff. Seolah-olah dalam kepala otak dia dah tak ada benda lain dah nak fikir.

Yes, aku pernah jumpa lelaki gampang yang tak ada manner. Sangat annoying. Sangat tak best.

Yes, aku selalu dengar dalam radio tentang luahan isteri-isteri bahawa suami dia pemarah,  kedekut, tak penyayang, suka condem isteri, tak peduli hal keluarga, memperhambakan isteri etc.

Tapi,

In real life situation, lelaki terdekat sekeliling aku macam Ayah, atok, uncles and all tak ada pun macam seperti di atas. Lebih-lebih lagi ayah aku lah kan. So, adakah adil untuk aku menyamakan semua lelaki begitu? You tell me.

Just because you've been toyed by a douchebag, dosen't mean that you'll be ended up with the same type of man , kan?

Perception.

Macam bilamana kau selalu jumpa perempuan emo dan gedik, adakah kau akan samakan semua perempuan pun begitu? Adil ke bagi perempuan yang langsung tak emo dan gedik? Haha..Kesian mereka. Dah lah cool , baik pulak tu. :D

Aku fikir, you'll get what you wish for.Apa yang kau percaya, itulah yang kau akan dapat. Kalau kau yakin yang kau deserve someone good, and yes you'll be. Tak sekarang, mungkin selepas kau dikecewakan 10 kali baru akan jumpa. 

Yang penting, percaya dan yakin. Mungkin 1 dalam 10 orang yang kau jumpa, dia ada kat situ. Mungkin dalam 100 lelaki dalam fakulti tempat kau belajar ada 30 orang yang ok. Mungkin dia ada, tapi kau yang tak nampak. Sebab kadang-kadang "we are looking, but not seeing".

Think good thought.

No comments: