Friday, January 20, 2012

Not good enough

Aku terfikir sesuatu.Tak penting, tapi..entah. Dalam hidup ni (aku), perkara yang paling susah adalah perasaan as if you are not good enough. Macam , rasa diri tak cukup bagus dan tak tertandingi. Sounds complicated, but it's one of the issues i've been dealing with.

Unnecessary thought. But it's there.

Aku tahu, manusia memang tak sempurna tapi masih nak juga jadi sesempurna mungkin.

Oh, I'm not good enough, but she is..etc.

Samakan diri dengan manusia lain, yang akan selalu kalah adalah diri sendiri bukan?

Entah. Sebab aku rasa aku biasa-biasa sahaja. Plain. Banyak buat salah, banyak buat dosa. Dan bukannya maksum. Serius.

Nak ukur buruk dan baik manusia, bukan nya kerja manusia. Kita hanya boleh mengagak, tapi dalam hati hanya DIA yang maha tahu.

Dalam berbilion manusia, hanya seorang sahaja yang mahu hidup dengan kau sampai bila-bila dan harapnya sampai ke syurga. Pasti akan ada seorang. Aku? Tak ketemu lagi. Aku selalu cakap dalam hati (doa), my first would be the last. Berangan. Sebab aku reservekan ruang dalam hati untuk seorang je, makanya ia akan selalu kosong. Dan juga sebab dia special maka, itu hanya ruang untuk dia. Nak tunggu yang seorang tu, itu yang payah. Sehingga itu, kita hanyalah kawan.

Yeah, i'm conservatife like that. Save the best for the last.

But, i don't think i'm good enough for anyone. Alasan untuk kosongkan ruang dalam hati. Bila aku cuba jadi sempurna, aku tahu itu bukan aku.

Rancangan adalah usaha manusia. Takdir dan ketentuan adalah milik tuhan. Ya mungkin kita boleh
berdoa dan usaha agar yang di mimpi tercapai. He knows best.

2 comments:

karenontheshore said...

bila terlalu leka bandingkan diri ini dgn manusia lbih tinggi n sempurna di mata kita, kita rasa mcm loser n tidak sempurna, tpi kita alpa yg realitinya masih lagi ada manusia dibawah n kurang sempurna dari kita, then bru kita buka mata n berkata bahawa 'aku ni adalah cukup2 sempurna' ..syukur alhamdullilah.

you are good enough, believe it!

'Be content with what you have, rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.' - Lao Tzu

Hannah Haykhall said...

Hehe..the raging hormones makes me go haywire sometimes.wah, bajet remaja sangat lah kan..

Yes, bila aku tahu sepatutnya aku lihat manusia yang dibawah, tapi tetap nak lihat mereka yang diatas. Alasan untuk rasa tak content.

Yup. I should've believe that, I'm good enough.

Nice quote by the way.