Wednesday, September 5, 2012

I You


"But then I realized that I was holding on to something that didn't exist anymore. That the person I missed didn't exist anymore. People change. And the things we like and dislike change. And we can wish they wouldn't all day long, but that never works"

Quoted somewhere from tumblr.

I had a lot of fun, today. Weeeee.
First time driving to Melaka, with fikri (the navigator a.k.a co-pilot) and ina (the cheerleader). The driver (yours truly

"bagi tahu tau nak belok kiri ke kanan nanti"

"ala, jalan lurus je..dari tol ni, terus je" dia duduk rileks sebelah aku bagi arahan. Kegemaran seorang diktator. Sigh.

Dahlah suka suruh aku speed dekat highway. Gila. Nasib baik aku tak bagi dia drive. Bila aku masuk lane kanan, kemain suka dia suruh aku speed lagi. Sakai! Kalau boleh nak suruh aku duduk lane kanan sepanjang-panjang perjalanan. Memang tak lah kan. Saya seorang pemandu yang berhemah. Titik.

Ok. Keep on driving.

*30 saat lepas itu*

"terus ke?"

"yee..."

*60 saat kemudian*

"terus lagi ke?"

"yeeeeeeee...." he kept on insisting me to go straight no belok-belok. Haha.
Berapa banyak terus daaaa!!! Adalah tak kurang 10x aku tanya dia macam tu.

Nasib baik co-pilot seorang yang penyabar. Haha.

Looking foward for more trips after this. Kl maybe? Haha. Tapi kena ada co-pilot la. Kapten tak khatam jalan kl. :)

"Lapar!!" co-pilot kat sebelah merungut. Padahal bukan buat apa pun. Dasar raksasa.

"Tu ada buatkan cheese brownies. Makan la"

*makan dengan senyap*

Bila dah nak hantar dia balik rumah dia cakap,

"Cheese brownies tu boleh jual la lepas ni"

Senyum.

Ni nak ambik hati ke apa ni? Haih.


- Posted using BlogPress from my iPad

2 comments:

Anonymous said...

sweet je u dengan fikri nie.. ahaha~~

Hannah Haykhall said...

Hahaha..
:p