Thursday, August 15, 2013

Gelisah

Hai & Assalamualaikum,

Lama tak menulis, rasa kekok jadinya.

///

Tahun berganti tahun, bulan berganti bulan, minggu berganti minggu,
Hari tetap ada yang 7 , tak pernah terlebih terkurang,
Hati?
Apa khabar agaknya.

///

Aku ni funny jugak orangnya.
Dengan orang tertentu je.
Orang yang tak rapat/suam-suam kuku mesti ingat aku jenis akak-akak bajet
Pedulik la.

Kadang, bila aku hyper terlebih
Nak cover je tu.
Cover apa ada dalam hati.

Kadang, bila aku jadi funny.
Memang betul aku tengah suka.

Harapnya, biar selalu jadi yang kedua.
Payah nak menipu ni.

///

Tipula  tu tak pernah jatuh hati.
Crush tu bukan consider kategori di atas ye.
Candy Crush pun bukan.

Baik-baik bila terjatuh,
Bimbang.
Payah nak bangun balik.

Bila dah pandai bangun sendiri,
Perkara terbaik adalah buat macam biasa,
Makan,tidur,kuliah,kerja,solat,bersosial,
Teruskan.
Upgrade life.
Orang bandar kata, 'move on'.

Berdiri dan terus berdiri,
Bisik pada hati paling dalam
"HE has a better plan you"

Belajar untuk melepaskan.

///

Hidup, lebih daripada itu bukan?
Bye.



No comments: