Thursday, August 22, 2013

Selasa

Ponteng keje, ponteng kelas (tak officially berhenti lagi),
My parents went away for 2 weeks (kursus at IDFR) so kena babysit-supervise my two sister at home. Ke diorang yang babysit aku?hahaha...kekadang aku rasa mcm aku yang adik..

Pagi-pagi macam biasa hantar adik pergi sekolah. Even jarak sekolah adalah walking distance dari rumah, tetaplah nak kena hantar.
Ingat nak pekena Nasi Lomak acik tombam, tapi tutuplah pulak. Nak pergi kedai lain, baru teringat duit dalam purse semua note seringit yang ada 4 keping, mana cukup meh..terlupa yang duit aku semua dalam handbag. Then balik rumah end up masak nasi lemak, for the first time ever semenjak umur 24 tahun.Pehh..

Cepat2 Cari beras basmathi sebab mcm teringat mama penah cakap, measurement air over nasi, 1 pot : 1.5 air/santan. Nak guna beras biasa, den tak ghoti..Campak halia, daun pandan, garam sket,air, santan. Done. Berdoa everything turns out well. berdebar doe...hehehe.. Alhamdullilah, superb.

Sambal ikan bilis, telur rebus, siap. Then marinate ayam, letak segala mak nenek rempah main campak je agak2 sama macam mama selalu buat. Ayam ini untuk makan tengah hari. Hehehe..tengok, bijak tak...breakfast, lunch, membawa ke dinner nasi lemak. Sonang kojo, tak payah masak..ayam tu bakar kalau tak nak extra calorie, kalau malas(adik aku), goreng pun sodap yo..

Then, malam pukul 8pm kena hantar adik pergi tusyen kat Senawang,pastu kena jemput dia pukul 11pm.

I know, boring...but that's life.Eh, tapi taklah boring sangat kan. Free, no work-no school.

So, pretty much that's my Selasa.


No comments: